Höstpepp inte höstdepp!

Category:




Livet är hårt, framtidsångesten smyger sig fram och mammaledigheten (alltså tiden) har flugit iväg. Ludvig Von Pinkenstråle började tvåan i går, med andra ord har livet kommit i gång igen.


HÖSTPEPPEN ÄR HÖG I ÅR! Så brukar jag iofs säga varje år i mitten av augusti och tänker att jag ska klä mig Blair Waldorf-preppy och dricka te i ett höstigt Haga medan de gula vackra löven flyger förbi i en helt lagom kall vind. Med andra ord finns det inget vågrätt, vindpiskande göteborgsregn i mina höstpeppande fantasier. Men som sagt, just nu ser jag fram emot en mysig höst. *DENIAL*

Mannen, Peter alltså, i familjen tillbringar veckan i Paris. Jag är knappt avis alls. Jag fick en rapport förut om att hotellet var en gammal bordell och att väggarna var vackert utsmyckade av en massa muttor och annat snuskigt. Han har även utlovat ett porträtt på sig själv framför Eiffeltornet med basker och en baguette under armen. TRÈS CHIC!

Way Out West kan sammanfattas med att Dalton skötte sig utmärkt med mostrarna, Håkan charmade brallorna av hela publiken, The XX var magiska och migränattacker inte roliga alls. På vip-området hängde alla häftiga kändisar och vi mindre häftiga som bara råkar känna nån som känner nån. De bästa celebrityspottingarna var ju såklart Alexander Skarsgård, Kate Bosworth och Kristen Dunst. Andra godingar var Krunegård och Anders Wendin. Jag hörde ett rykte om just den sistnämnde och Kirsten Dunst, men antagligen är det just bara ett smaskigt rykte.

NU SER VI FRAM EMOT NÄSTA HELG! POPAGANDAPEPPEN ÄR VANSINNIGT HÖG! Jag ser så mycket fram emot att gå på Belle & Sebastian att jag blir helt kittlig i magen när jag tänker på det. Den finaste popstassen ska på och rosévinshalten ska ligga på den helt lagomliga nivån; salongsberusad. Hojta om ni vill med!


Comments (0)

Skicka en kommentar