Då och Nu?!

Category:

Jag och Ludde har haft en gnällig förmiddag. Vi har tvättid och Dalton har varit lite sur, med andra ord har Ludvig fått spela dator/playstation och kolla på TV med fri lejd. ÄNDÅ går han runt mina ben och surar och tycker att livet är tråkigast i hela världen.


I klassiskt föräldramanér berättar jag då: "När JAG var liten, då spelade vi bingo på text-tv och rullade konservburkar nerför trappan på rampar gjorda avhakade kökskåp." Då kom jag på att mamma berättade att hon fick minsann leka med kottar och stenar när hon var liten.

Vad kommer Ludvigs barn få höra sen? Och vad gör dom när de har tråkigt?

Ludvigs barn: "ÅHHHH det är så tråkigt att åka flygande skateboards och åka i den virituella bergodalbanan hela dagen!!!"

Pappa Ludvig: "När JAG var liten så fick jag sitta i en sketen saccosäck och spela playstation och titta på TV, tänk på det nästa gång ni klagar!"

Comments (0)

Skicka en kommentar