Guldgruvan

Category:


I kväll är Fia på roségalej medan jag och Dalton insuper torsdagskvällen. Jag och Paco tog vagnen hem och lockade givetvis till oss en alkis (chansen att en alkis inte siktar in sig på oss är NOLL). Han satt en bit bort och pratade med sig själv men sen kom han närmre och kände att han var tvungen att dela med sig av sin vishet. "Han ser ut som en bebis och är lika liten och så men jag svär att det är Nacka Skoglund" efter detta uttalande satte han sig mittemot och funderade. Efter en stunds eftertänksamhet började han nynna och till slut sjöng han: "Jag har hittat en guldgruva och en liten guldklimp och det är Nacka". Dalton reagerade genom att börja tokskratta och låta glatt. Vid Mölndals sjukhus tackar fyllot för sig och lämnade oss med orden "Om jag var byggd av samma elektroner som den lilla här skulle jag vara en atombomb".
Oklart om det var bra eller dåligt men han underhöll en trött Dalton hela vägen hem.

Comment (1)

vilken liten sötnos :)

Skicka en kommentar