Hos morfar

Category: , , ,

Idag har vi varit hos morfar. Har rotat runt lite bland hans vinyler. Han har en sån där samling där skivor heter saker som "Grus i dojjan", "Anna koka 5 ägg" och "Fri information". Hittade lite fina grejer jag ska rama in.
Hur det gick att ta sig ut på landet med kollektivtrafik? Sådär faktiskt. Eftersom tåget var inställt så fick jag ta en försenad buss som gjorde att jag missade mitt byte och blev stående i metropolen Sagered alldeles för länge. Innan jag gick till det inställda tåget var jag inne på konditoriet i mölndals centrum. Jag köpte två semlor, en ostfralla och en vaniljbulle. Hjärnan som var inställd på valfrittinnerstadscafépris kalkylerade fram att det skulle bli i runda slängar 130 spänn. Döm om min förvåning att det blev 60 kr. 60KR!!!!! Från och med nu får alla ta mig tusan pallra sig hit och fika billigt med mig, Dalton och pensionärerna i stället för att betala 100 spänn för en latte och torr muffin!

Sitter på pappas dator och skriver och hittade en massa gamla fina bilder som jag slänger upp.

Comments (0)

Skicka en kommentar