I dag blir pusslet helt!

Category: , , ,


I går slutade Paco att dreggla och började spotta. Så nu sitter han där borta på sin filt som ett porlande vattenfall. DET ÄR HELT SJUKT! Mina glasögon är helt prickiga och hans kläder har en antagit en mörkare färg på hela framstycket. Han började också att "prata" igår. Alltså i meningar, högt, argt och barskt. Samtidigt flyger det spott. No more Mr Kvitter, more Mr Hitler.


Idag kommer den fina storgrodan hem igen. SKÖNT! Nu blir det att fortsätta med Harry Potter! Jag har försökt att börja läsa de böckerna för honom i flera år och nu blev han äntligen hooked. Så nu gör vi inte mycket annat på kvällarna, det är otroligt mysigt. Eftersom jag har som varit noga med att alltid läsa sagor för Ludvig så kan jag många böcker utantill och är måttligt road av att läsa Alfons-böcker för 100:de gången. Visst vi lånar nya böcker men vissa böcker tröttnar han aldrig på. När vi läser God Natt Alfons Åberg så räcker det att jag säger de första orden på varje sida så fyller han i resten. Alltså är jag in heaven nu när jag får läsa något jag älskar!

Nu ska jag och grodan sjunga och dansa med Babblarna en stund. Ett väldigt bra tips för er med småbarn förresten. Dalton gapskrattar och blir helt danstokig varje gång!

Comment (1)

Haha, Alfons Åberg har jag också läst säkert 600 gånger! ;)

Skicka en kommentar