Smeknamnen!

Category: ,

Kärt barn har ju många namn. Och inte minst våra kära barn! Här kommer listan så ni slipper bli helt förvirrade!

Daltons smeknamn:


Agoo- Kan användas på olika sätt oftast med Mr framför, men kanske främst för att definera Daltons saker. Agootigern och Agoofilten är vedertagna begrepp här i templet.

Paco- Var med på min lista över namn när Dalton låg i magen. Det blev dock snabbt nedröstat av samtliga andra. Fick dock en revival när Dalton först började att skratta, då skrattade han som allra mest och hjärtligt när vi sa saker på mexikanskt vis. "Arriba!" "Burrito!" Taco! "Fajita!" = Ord som fick och fortfarande får Paco att kikna! Vid ett tillfälle har vi diskuterat att lägga till det som mellannamn nu i efterhand.

Sailor- Hans brillianta andranamn (som står först). Skulle han vilja byta till detta tilltalsnamn när han blir stor skulle det vara HELT ok! Var egentligen på 1:a på vår namnlista men vi fegade ur lite på slutet.

Ompaloompen- Enkelt! Han påminner lite om en ompaloomp och det är kul att föreställa sig honom i en röd mössa sjungandes fina låtar om godis. Sen låter ju det fantastiskt gulligt också.

Grodan- Det här ju egentligen Romraf och Rafrafs smeknamn på deras favoritbarnbarn (det enda än så länge) men det är klart det ska vara med på listan.

Ludvigs smeknamn:

Ludde- Det självklara smeknamnet på Ludvig, han är dock inte jätteförtjust i det men det blir ofta att man säger det ändå, han märker det nästan inte ens.

LuddLudd- Används oftast när jag retas och gulligullar med honom. Han hatar det.

Ludvig Von Pinkenstråle- Detta är Britt och Mats påfund och det används flitigt, speciellt som hans alter ego som ägare till butiken Nema Problema i Vimmerby.

Övriga namn han får stå ut med är improvisationer av Ludvig, det kan vara te x, Ludvar, Luddis, Ludowich osv. Men även alla Daltons namn med Stor- framför som, StorAgoo, StorPaco osv.

Den var namnen.

Idag ska Dalton på sin 6-månaderskontroll. Det är sådär mitt på dagen så man hinner inte direkt göra något efteråt och inte innan. Tycker det är lite läskigt med sprutan alltså, men det går nog bra! Bestämt är i allafall att vi ska ut och gunga lite på gården med Marie och Oliver. Kokar väl lite kaffe och tar med mig ut i solen. Nu fick jag mess av Marie och hon är här om en kvart. Jag kanske ska ta och hoppa ur morgonrocken då och sätta på mig ansikte och kläder så jag inte skrämmer ihjäl Oliver, eller Marie för den delen.

Vikt och längd-update kommer senare!





Comments (0)

Skicka en kommentar