Vad blev det av oss?

Category:

Som jag nämnt tidigare så är en av mina mer tragiska hobbies att spionera på gamla klasskamrater som man inte sett på många år nu. Jag kombinerar gärna det med min andra ganska hemska hobby, nämligen att göra fördomsprofiler på folk. Det kan gå till ungefär så här:


1. Jag kommer på någon som ligger och skräpar långt bak i minnet, ofta blir det någon som kanske varit cool när man gick i mellanstadiet typ.

2. Sen gör jag upp en profil, hur ser personen ut idag, stil osv. Vilken musik lyssnar personen på? Jobb? Utbildning? You get it.

3. Sen snokar jag upp allt jag kan om personen på Facebook och ser vad som stämmer.

Det stämmer faktiskt läskigt ofta. De som är lättast är de som en gång var de häftiga killarna i Lindome. Farlig hund - Check! Tribaltatueringar - Check! Tribaler på huvtröja - Check! Mjukis/prasselbyxor - Check! Bor kvar i Lindome - Check!

Samtidigt som det gör mig otroligt tillfredställd så får det mig att gå till mig själv. Hur blev jag? Och varför? Gör folk fördomsprofiler på mig och vad kommer de fram till? Efter det här inlägget kanske man kan komma fram till att jag är fördomsfull, elak och cynisk?

Nu känner jag mig helt hemsk. Men nu vet ni ett av mina guilty pleasures.


Comments (3)

Been there, done that. Lagom många fängelsekunder som jag känt sedan barndomen

fast en fördomsprofil kan ju vara positiv den visar ju bara på ens egna fördomar. roligast är ju att pricka in musiksmak, favoritmat m,m

Ja, eller hur! Det som är så kul med facebook är dessutom att man ofta kan se hur det ser ut hemma hos folk! Gissa inredning är nästan roligast!

Skicka en kommentar